- Дош а,дешдакъа а. 2класс
- «IQ и EQ как основа успешного обучения»
- Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
- Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
- Дистанционное обучение как современный формат преподавания
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
- Поурочный план по чеченскому языку: «Айдардешнаш, церан нийсаяздар. Дешнаш-предложенеш х1аъ,х1ан-х1а» (11 класс)
- «IQ и EQ как основа успешного обучения»
- Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе
- Охрана труда
- Организация деятельности библиотекаря в профессиональном образовании
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
- Цхьалхечу предложенин синтаксисан хаттарш.
- «IQ и EQ как основа успешного обучения»
- Специфика преподавания предмета «Родной (русский) язык» с учетом реализации ФГОС НОО
- Русский язык и литература: теория и методика преподавания в образовательной организации
- Дистанционное обучение как современный формат преподавания
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
Дош а,дешдакъа а. 2класс
Новые аудиокурсы повышения квалификации для педагогов
Слушайте учебный материал в удобное для Вас время в любом месте
откроется в новом окне
Выдаем Удостоверение установленного образца:
магистр психологии, клинический психолог. .
психолог-консультант, клинический психолог. .
«IQ и EQ как основа успешного обучения»
- для учителей, репетиторов и родителей
- свидетельство + скидки на курсы для всех!
15-г1а урок. Тема : «Дош а,дешдакъа а»
1алашо :дашана,дешдекъана юкъахь йолу башхаллаш йовзийтар. Дешнаш дешдакъошка декъа 1амор,уьш цхьана мог1анера вукху мог1ане даха 1амо кечам бар.
Билгалбаьхна кхиамаш :берашна хуурду предложенера дешнаш къасто, уьш дешдакъошка декъа.Берашна хуурду , мукъачу озо дешдакъа кхуллуш хилар.
1.Ц1ера болх таллар
Ирсас бедарш йиттира,
Иту хьаькхна якъийра.
«Иза-м тамаш бацара»-
Ислам вешаш вацара.
-Муьлха элп яздийрду вай тахана? Ии
-Д1адеша вай талла дезаш долу хаттар.(Муха хаа тарло дашехь масса дакъа ду?)
-Стенах лаьцна дуьйцур ду вай тахана урокехь? (Дашах, дешдакъойх лаьцна дуьйцур ду вай)
5.Керла тема хьехар.
А) Дешнаш дешдакъошка декъар.
-Суьрта т1ехь гуш йолчу х1уманийн ц1ераш яха.(Нуй,Хьайба,орам)
-Нуй дашехь масса мукъа аз ду? (Цхьаъ)
_Муьлханиг ду иза? (У)
-Маса дешдакъа ду? (Цхьаъ)
-Хьайба дашехь масса мукъа аз ду? (Шиъ)
-Муьлханаш ду уьш? (А,А)
-Маса дешдакъа ду? (Шиъ)
-Орам дашехь масса мукъа аз ду? (Шиъ)
-Маса дешдакъа ду? (Шиъ)
-Муха хуурду дашехь масса дешдакъа ду?Д1аеша бакъо.
аь)Шардар № 78 аг1о 38.
Д1адеша дош.Тидам бе,масса декъе декъало иза.
Жам1 де:дешдакъа бохург х1ун ду?
6.Керла тема кхин д1а ахьехар.
а)Шардар №79,аг1о 38
Аьрру б1ог1амалгахь яздина дешнаш а,аьтту б1ог1амалгахь яздина дешдакъош а д1адеша.
Грозный,г1ала ю,вайн республикин,коьрта.
Дешнех предложении х1оттае.Д1аязъе иза.
Дедакъойх дешнаш кхолла.Д1аязъе уьш.
аь)Дешнаш дешдакъошка декъар.
Шардар №83 аг1о 40.
б)Дешдакъош кхолладараллан башхаллаш.
Уьн т1е д1аяздо дешнаш
Орам, Аза,можа , пхьид, стака.
-Дешдакъошка декъа дешнаш.
-Маса дакъа ду орам дешан?(шиъ)
-Муьлханаш ду уьш? (О-рам)
-Маса элп ду хьалхарчу дешдекъехь?
-Маса дешдекъах лаьтта можа боху дош( шина)
-Муьлханаш ду уьш? (Мо-жа)
-Муха кхолла дела мо-дешдакъа? (Мукъа ,мукъаза элпаш вовшах кхетарца)
-Маса дешдекъах лаьтта стака дош?(Шина)
-Муьлханаш ду уьш? (Ста-ка)
—Муха кхолладелла хьалхара дакъа шиъ мукъаза . (цхьаъ мукъа элп вовшах эдаларца)
-Муха хаа тарло, дашехь масса дешдакъа ду?
-Х1ун керланиг 1ема шуна ?
-Х1ун дара халаниг?
9.Ц1ахь бан болх балар.
Шардар № 86 аг1о 40
Курс профессиональной переподготовки
Английский язык: теория и методика преподавания в образовательной организации
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
Номер материала: ДБ-899415
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Пять магистерских программ вузов России вошли в сотню рейтинга QS лучших бизнес-школ мира
Время чтения: 2 минуты
В России каждый второй школьник хочет работать в IT
Время чтения: 1 минута
Учеба в школах в дни выборов в Госдуму будет идти в штатном режиме
Время чтения: 1 минута
Более 5 тысяч российских учителей станут «педагогами-навигаторами»
Время чтения: 1 минута
В пяти регионах России протестируют новую систему оплаты труда педагогов
Время чтения: 2 минуты
Всероссийская олимпиада школьников начнется 13 сентября
Время чтения: 2 минуты
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Источник
Поурочный план по чеченскому языку: «Айдардешнаш, церан нийсаяздар. Дешнаш-предложенеш х1аъ,х1ан-х1а» (11 класс)
Новые аудиокурсы повышения квалификации для педагогов
Слушайте учебный материал в удобное для Вас время в любом месте
откроется в новом окне
Выдаем Удостоверение установленного образца:
магистр психологии, клинический психолог. .
психолог-консультант, клинический психолог. .
«IQ и EQ как основа успешного обучения»
- для учителей, репетиторов и родителей
- свидетельство + скидки на курсы для всех!
Предмет: нохчийн мотт
Урокан ц1е: Айдардешнаш, церан нийсаяздар.Дешнаш-предложенеш х1аъ,х1ан-х1а
Урокан тайпа: довзийтаран урок
Урокан кеп: шаьш беш болу болх, тобанашкахь болх, кхоллараллин болх.
Урокан г1ирс: учебник, ручка, тетрадь, кехаташ
Хьехархо: Цалдаева Фариза Желиловна
Предметни (1аморан) : Хаа деза, муьлхачу дашах олу айдардош, х1ун маь1на ду цуьнан.
Метопредметни (кхиоран): Муьлхачу интонацица билгалдоккху айдардош.
Личностни (кхетош-кхиоран): 1аламе болу безам алсамбаккхар
Уьн т1ехь элпаш яздо, дешархоша урокан ц1е ала еза.
Дешархойн ойла т1еерзор.
2.Ц1ахь бина болх таллар
Г1алаташна т1ехь болх.
Кхоллаелла ойланаш, синхаамаш бовзуьйту.
3. Керла коьчал йовзийтар
Къайлах-м дац хьан иза?
— Жимма къайлах-м ду, делахь а дуьйцур ас. Шепелев сайна тоьъарг вевза моьтту суна. Суо а цуьнан куьйгаллин к1ел вог1у сурт а х1оттийна, шу сайх схьатухуьйтур ду ас.
Г1уллакх хирий теша?
Хила мега. Т1аккха-м гойтур дара вай французашна!
Дара те! — ч1аг1дира Чеченскийс. (/. Гайсултанов)
Диалогехь х1иттийначу сацаран хьаьркийн бакъонаш йийца.
Дакъалгаш билгалдаха,церан тайпанаш дийца.
— Билгалдаьхначу дешнийн лексически маь1на дийца. Куьйгаллин боху дош муха кхолладелла? Муьлха къамелан дакъа ду иза?
Т1аккха-м гойтур дара вай французашна бохучу предложенина бе
синтаксически къастам. Т1еэцна дош дуй кхузахь? Йийца оьрсийн маттера т1еэцначу дешнийн нийсаяздаран бакъонаш.
Лахдо — лахдина, арайоккху — араяьккхина, малхавоккху — малхаваьккхина, самсайоккху — самсаяьккхина, айаделла, стамделла, жимделла, 1аржло, сенло, мажло, вохло, шелло, алало, вахало, махбало, кхехкало, доьшуьйту — дешийтина, сихвойту — сихвайтина, д1айоьйту, д1аейтина, товойту — товайтина, малало — маладелла, вахало — вахавелла, къахьло — къахьделла.
Шайн х1оттаме хьаьжжина, муьлха хандешнаш ду аш яздинарш? Маса кеп хуьлу чолхе хандешнийн? Дийца, муьлха бакъонаш хаа еза, уын нийсаяздаран?
5. Керла коьчал йовзийтар.
а) Эх1, ма хаза дара бешахь!
б) Вари-варийлахь, айхьа дийриг кхачам боллуш делахь!
б) Гап-гип аьлла г1овг1а елира арахь.
г) Маржа-я1, ма ца 1ий-кх хьо хьайна и ца хилча!
д) Вададай! Зуда ялош бог1урш схьаккхечи, ткъа вай-м дац кийча!
И предложенеш д1айолош долу дешнаш вай 1амийначу къамелан дакъошна юкъахь дарий?
Предложенехь х1уманан я г1уллаккхан хаадалар тайп-тайпана маь1нехь хилар билгалдой оцу дешнаша?
Интонацица ешал лакхахь язйина предложенеш. Муха олу вай и дешнаш? Аз хийцалой уьш олуш? Хазахетар, халахетар, цецвалар, ларвалар, азтардар я кхидолу маь1на дуй цара билгалдеш?
Х1уманан я г1уллакхан хаадалар хазахетарца, инзарваларца,кхайкхарца билгалдечу дешнех айдардош олу аьлча иза нийса хир дарий? Х1ун эр дара аша айдардашах? Даладе масалш.
Айдардош бохучу дашна гергара дешнаш язде.
4. 1амийнарг т1еч1аг1дар
Тахана вай карладоккхур ду нийса а, т1едеана а маь1на долу дешнаш.
4- дика ца кхетта
Хаттаршна жоьпаш ло..
7.Дешархоша шаьш шайн белхан жам1 до.
Кхочушде 99-г1а шардар
Курс профессиональной переподготовки
Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе
Курс профессиональной переподготовки
Охрана труда
Курс профессиональной переподготовки
Организация деятельности библиотекаря в профессиональном образовании
Номер материала: ДБ-422624
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
В пяти регионах России протестируют новую систему оплаты труда педагогов
Время чтения: 2 минуты
Учеба в школах в дни выборов в Госдуму будет идти в штатном режиме
Время чтения: 1 минута
Минприроды будет приглашать школьников на оплачиваемую практику в заповедниках
Время чтения: 1 минута
Пять магистерских программ вузов России вошли в сотню рейтинга QS лучших бизнес-школ мира
Время чтения: 2 минуты
Всероссийская олимпиада школьников начнется 13 сентября
Время чтения: 2 минуты
Российские школьники завоевали 17 медалей на международных соревнованиях по робототехнике
Время чтения: 2 минуты
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Источник
Цхьалхечу предложенин синтаксисан хаттарш.
Новые аудиокурсы повышения квалификации для педагогов
Слушайте учебный материал в удобное для Вас время в любом месте
откроется в новом окне
Выдаем Удостоверение установленного образца:
магистр психологии, клинический психолог. .
психолог-консультант, клинический психолог. .
«IQ и EQ как основа успешного обучения»
- для учителей, репетиторов и родителей
- свидетельство + скидки на курсы для всех!
Цхьалхечу предложенийн синтаксисан хаттарш.
Синтаксис стенах олу? Синтаксисехь х1ун 1амадо?
Предложени стенах олу ? Предложенеш муха хуьлу? Хаттаран предложени, айдаран предложени, дийцаран предложени стенах олу?
Логически (маь1нин) тохар стенах олу? Нохчийн маттахь логически (маь1нин) тохар даша т1е маса кепара дахьа тарло?
Предложенехь дешнийн хьалха-т1аьхьа нисдаларан раж маса кепара ю? Нохчийн маттахь дешнийн нийса раж муха хуьлу? Инверси стенах олу?
Предложенехь дешнийн цхьаьнакхетар муха нисло?
Предложенехь дешнийн уьйр маса кепара ю? Цхьанакхетаран уьйр стенах олу? Цхьанакхетаран уьйрехь дешнаш цхьаьна муха кхета? Предложенехь дешнийн цхьаьнакхетарехь коьрта а, дозуш долу а дешнаш муха нисло? Церан маь1на а муха ду?
Карара уьйр стенах олу? Карара уьйр маса кепара ю?
Бартбар стенах олу? Бартбар муьлхачу къамелан дакъойн нисло, муха нисло? Бартбарехь коьрта дош стенах хуьлу, дозуш долу дош стенах хуьлу?
Урхалла стенах олу? Урхалла муьлхачу къамелан дакъойн нисло, муха нисло? Урхалла маса кепара хуьлу? Ц1еран урхалла мухачух олу? Ц1еран урхалла маса кепара хуьлу? Хандешан урхалла мухачух олу? Дешт1аьхьенан урхалла мухачух олу? Урхаллех коьрта дош мухачух стенах хуьлу, дозуш долу дош стенах хуьлу? Куцдешан урхалла стенах олу?
Т1етовжар стенах олу? Т1етовжар муьлхачу дешнийн нисло, муха нисло? Т1етовжарехь коьрта дош стенах хуьлу, дозуш долу дош стенах хуьлу?
Нохчийн маттахь коьрта меже маса ю?
Подлежащи стенах олу? Подлежащи нохчийн маттахь муьлхачу дожарехь хила тарло? Оьрсийн маттахь долчу подлежащех стенца а, муха а къаьста нохчийн маттахь долу полежащи?
Оьрсийн маттахь подлежащих йозуш йоцу меже муха хуьлу, иза вайн маттахь муха нисло? Подлежащих вайн маттахь йозуш йоцу меже маца хуьлу, йозуш йолу меже маца хуьлу?
Сказуеми стенах олу ? Сказуеми муьлхачу къамелан декъах хуьлу? Сказуемино муьлхачу хаттаршна жоп ло?
Подлежащи муьлхачу къамелан дакъойх хуьлу?
Нийса кхачам стенах олу, иза муьлхачу къамелан дакъойх хуьлу?
Кхечуьнга йолу предложени стенах олу? Кхечуьнга ца йолу предложени стенах олу?
Сказуемино подлежащица а , нийсачу кхачамца а бартбар муха нисло? Ц1еран х1отаман сказуеми стенах олу ? Ц1еран х1отаман сказуемино муьлхачу хаттаршна жоп ло? Сказуемин ц1еран дакъа стенах олу , иза муьлхачу къамелан дакъойх хуьлу ? Хоттам стенах олу, хотаман маь1нехь муьлха хандешнаш лела?
Подлежащиний, ц1еран х1оттаман сказуеминий юккъехь тире маца юьллу?
Сказуемин ц1еран декъо а, хоттамо а хьун гойту?
Хандешан х1оттаман сказуеми стенах олу? Хандешан х1оттаман сказуемехь инфинитиван а, г1оьнан хандешан а х1ун маь1на ду ? Хандешан х1оттаман сказуемехь г1оьнан хандешан маь1нехь муьлха хандешнаш лела тарло?
Ийна х1оттаман сказуеми муха нисло?
Яьржина а, яржаза а предложенеш мухачарех олу? Предложенин коьртаза меженаш муьлхарнаш ю?
Кхачам стенах олу, иза муьлхачу къамелан дакъойх хуьлу?
Нийсачу кхачамний, лач кхачамний юккъера башхо муха ю?
Дийриг дожаран кхачам муха хуьлу, и стенца къаьста дийриг дожаран подлежащих?
Къастам стенах олу, иза муьлхачу къамелан дакъойх хуьлу? Берта а, бертаза а къастамаш муха хуьлу? Доланиг дожаран къастам муха къаьста доланиг дожаран кхачамах?
Юххедиллар стенах олу, цуьнан башхалла муха ю? Юххедиллар муха къаьста шишша цхьаьна лелачу ц1ердешнех? Юххедилларехь дефис маца юьллу?
Латтамаш стенах олу, уьш муьлхачу къамелан дакъойх а хуьлу? Латтамийн тайпанаш а, церан маь1наш а муха ду?
Цхьалхечу предложенийн муьлха кепаш евза шуна? Юьхьан предложени стенах олу? Билгалза юьхьан предложени стенах олу? Юьхьза предложени стенах олу? Ц1еран предложени стенах олу?
Юьззина предложени, юьззина йоцу предложени а стенах олу?
Предложенин цхьанатайпанара меженаш стенах олу? Яьржина цхьанатайпанара меженаш мухачарех олу? Цхьанатайпанара а, цхьанатайпанара боцу а къастамаш муха хуьлу?
Предложенин цхьанатайпанарчу меженашкахь муьлха хуттургаш лела, церан маь1на а, сацаран хьаьркаш а хиттор а муха ду?
Довзийтаран хуттург я муха къаьста къасторан хуттургах я -нах?
Юкъара дош стенах олу, цхьанатайпанарчу меженашца цуьнан нийсаяздар муха ду?
Предложеница грамматически дозуш доцу дешнаш муьлхарш ду?
Т1едерзар стенах олу? Т1едерзар муьлхачу къамелан дакъойх хила тарло? Т1едерзар предложенехь мичахь хила тарло, цуьнан нийсаяздар муха ду? Т1едерзар подлежащих муха къаьста? Даьржина т1едерзар мухачух олу? Ой, Х1ай, Ва айдардешнаш т1едерзарца муха яздо?
Юкъадало дешнаш стенах олу? Юкъадалочу дешнийн маь1наш муха ду? Нохчийн маттахь дукха лелаш долу юкъадало дешнаш муьлхарш ду, уьш предложенехь стенца а къестадо?
Юкъаяло предложенеш йозанехь стенца къестайо? Яьржина а, яржаза а юкъаяло предложенеш йозанехь муха къестайо?
Дешнаш- предложенеш стенах олу? Дешнаш- предложенеш йозанехь стенца къестайо? Ва , Х1ай , Ой айдардешнаш дешнашца — предложенешца муха яздо?
Предложенехь айдардешнаша х1ун г1уллакх до? Айдардешнех предложенин меженаш хуьлий?
Предложенехь айдардешнаш стенца къестадо?
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания предмета «Родной (русский) язык» с учетом реализации ФГОС НОО
Курс профессиональной переподготовки
Русский язык и литература: теория и методика преподавания в образовательной организации
Курс повышения квалификации
Дистанционное обучение как современный формат преподавания
Номер материала: ДБ-1101361
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
В пяти регионах России протестируют новую систему оплаты труда педагогов
Время чтения: 2 минуты
Всероссийская олимпиада школьников начнется 13 сентября
Время чтения: 2 минуты
Российские школьники смогут представить свои регионы на конкурсе «Смотри, это Россия!»
Время чтения: 1 минута
Учеба в школах в дни выборов в Госдуму будет идти в штатном режиме
Время чтения: 1 минута
В Минпросвещения рассказали о системе оценок по физкультуре в школах
Время чтения: 0 минут
Более 5 тысяч российских учителей станут «педагогами-навигаторами»
Время чтения: 1 минута
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Источник